Kultur og historie - Årsskrift for Seljord Sogelag 2016-2017

av Odd Vidar Rui (Redaktør)
Forlag:Seljord Sogelag
Format:Innbundet
Språk:NYN
Utgitt:2016
Antall sider:248
Vekt:610
Kategori:Lokallitteratur
Nøkkelord: Lokalhistorie , Seljord
Område: Seljord (Telemark)

Beskrivelse av boken

Utdrag frå føreordet:

Innhaldet er variert, frå Aslaug Høydal og kyrjekampen under krigen, til plassar i grenseland og ein gammal gard, som blei borte.

Du vil finne biografiske artiklar om Oline Øverland og Paul Hjelm Hansen – og ein oversikt over to av dei største rosemålarane i området, Olav Torjusson og Knut Mevasstaul, med smakebitar frå rosemålarkunsten deira.

Her er tankar omkring draumkvedet frå mellomalderen, og artiklar om bondeopprør på 1500-talet, tømmerfløyting på Seljordshei og minne om staulsdrift og sagbruk, og om ferdsel ved Sundsbarmvatnet.

Årsskriftet avsluttar med to lengre artiklar. Den fyrste artikkelen gir ein historisk oversikt over handel i Seljord med vekt på sentrumsdanning på «Brøløs» og litt til. Den andre artikkelen er ein gjennomgang og belysning av dei ideologiske brytningane i Seljord i mellomkrigstida.

Innhald:
Aslaug Høydal – Dikt: Lukke
Einar Gotehus – Aslaug Høydal – med pennen som våpen
Peder Lindhjem – Kyrkjekampen i Seljord 1940-1945
Anne Brit Borgen – I grenseland – på beste vestkant
Odd Vidar Rui – Raudberg – garden som forsvann
Odd Vidar Rui – Pioneren Paul Hjelm Hansen
Anne Brit Borgen – Oline Øverland
Kåre Haugen / Odd Vidar Rui – Rosemåling i Seljord
Sigurd Telnes – «Månen skine og vegjine falle så vie»
Bergit Telnes – Gruvedrift og bondeopprør i Vest-Telemark før 1550
Arvid Øverland – Tømmerfløting på Færstaulåi
Peder Lindhjem – Staulsdrift i Finndalen, Sagbruk i Bygdardalen og på Sanden
Kjetil Kvaale – Den gamle ferdselsvegen Ordal – Kivledalen – Prestegarden
Kjetil Kvaale – Minne som knyter seg til og ved Sundsbarmvatnet
Odd Vidar Rui – Handel og vandel i Seljord
Ørnulf Hodne – Kirke og fritid, Ideologiske brytninger i Seljord i mellomkrigstida

Kjøp boken fra en av våre bokhandlere